« Wróć do listy pytań

Jak wygląda w Polsce sprawa gwarancji iPhone zakupionego w sklepie Apple w USA?

+1
0
-1

 
Dotarłem do informacji z 2014, które mówią, że telefony Appla kupione w USA na teranie Europy nie podlegają już gwarancji. Jakieś mgliste tłumaczenia wyjasniały, że wynika to z faktu, że w stanach mamy rózne technologie nie tylko GSM ale też CDMA (nie obsługiwana na teranie Europy). W związku z tym sprzęty te są w Europie “nienaprawialne”. Podobno można kupić wersję iPhone’a 6 tzw. “międzynarodową” – i ta będzie objeta gwarancją również na terenie Europy.
Mam prośbę o wyjasnienie tematu. Mam w planach kupno iP6 w USA w sklepie Apple i przywiezienie go do Polski, ale w związku z tym, że gwarancja może nie obowiązywac nie wiem czy jest sens. Może lepiej kupić iP6 refabrykę, skoro i tak nie będę miał w PL gwarancji (a cena sporo niższa)
Dziękuję
Piotrek
 

Odpowiedzi

17 August 2015
Publiczne

Import towaru zawsze wiąże się z ryzykiem i możliwymi problemami z naprawami gwarancyjnymi. Często smartfony produkowane są w seriach dedykowanych na dane rynki. Serie te mogą różnić się od siebie, a import takiego towaru do Polski i późniejsze serwisowanie może się wiązać z utrudnieniami: dłuższy czas naprawy, brak możliwości naprawy, dodatkowa papierologia itp.
Zdecydowanie zachęcam do poszukania okazji na lokalnym rynku. Wtedy klienta chroni nie tylko gwarancja, ale również treść ustawy o prawach konsumenta: 

http://www.spidersweb.pl/2014/06/nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta.html

 

#answer-2221

Zaloguj się lub Zarejestruj do Dodaj odpowiedź